Passa al contingut principal

Sessió 8: Repositoris i recursos digitals per l'aprenentatge

En l'actualitat, hem de tenir molt present que la quantitat d'informació que trobem per internet no sempre és fiable. Per això és essencial conèixer què trobem per la xarxa, ja sigui informació, recursos digitals i/o didàctics...ja que tothom qui vulgui pot penjar allò que vulgui a la xarxa i no hi ha ningú que es miri tot el que hi ha penjat i borri allò que no és cert.

Es per això que avui hem parlat sobre dues pàgines web molt interessants en les quals podem trobar informació fiable, és el cas de: 
En aquesta pàgina web podem trobar diferents recursos educatius que abarquen molts àmbits i llengües.
En aquesta pàgina web hi trobarem un bloc amb tot de recursos educatius molt interessants i diversos.  Aquest bloc m'ha semblat molt interessant no només per la seva gran varietat de recursos sinó perquè està tot organitzat per àmbits i a cada recurs hi ha altres pàgines web on trobem més recursos i més informació útil.



    I l’activitat que se’ns ha proposat fer avui ha sigut crear una base de dades per tal de recollir informació sobre un tema concret. El meu grup hem triat utilitzar com a instrument de creació el Google Formulari i l’exemple que hem escollit ha estat el de crear una base de dades per a l’escola i que els mestres fossin els que poguessin accedir-hi per tal d’incloure informació sobre recursos educatius matemàtics.

    El Google Formulari que hem creat dóna la possibilitat d’escollir qui pot entrar dins d’aquest. A més, les respostes que es contesten, automàticament s’inclouen dins un document d’excel (document que es crea automàticament al compte de Google Drive) que divideix les respostes segons les preguntes. A les respostes tothom qui el creador vulgui hi pot tenir accès.

    A continuació us deixo el formulari que vam crear el meu grup:








    Per dur a terme la recollida d’una base de dades s’han de seguir els següents passos:
    1. Definir els camps d’informació, és a dir, què serie útil recollir en una base de dades per a l’escola?
    2. Ara ja hem escollit els camps d’informació i toca formular preguntes per tal de poder fer la recollida de la informació que busquem.
    3. Caldrà tenir presents on buscarem la informació, on ens situem i la organització que utilitzarem.
    4. Haurem d’establir els criteris per tal de classificar i ordenar la informació i els recursos que trobem.
    5. Per últim, haurem de proposar diferents maneres per tal d’organitzar la informació i crear la nostra pròpia base de dades.


    Crec que la creació de bases de dades per part del professorat és una molt bona solució per compartir amb tot el personal docent de l'escola tots els recursos que es trobin, així doncs és molt més fàcil emplenar un formulari i que automàticament es crei la base de dades, que no s'hagin d'omplir tots els camps un per un. També és i trobo interessant fer-ho per temàtiques per així tenir-ho tot ben ordenar per àmbits.

    Comentaris