Conceptualització de la naturalesa de l'aprenentatge amb ordinador. Benjamin Bloom
La Taxonomia del Bloom classifica habilitats cognitives, psicomotrius relacionades amb l'activitat i així crea tasques necessàries pels mestres.
Aquesta classificació tracta de tres dominis d'activitats:
- El domini cognitiu
- El domini afectiu
- El domini psicomotor
La cognició es basa en les habilitats següents:
- Crear: dissenyar, construir, planificar, produir, idear i elaborar.
- Avaluar: revisar, formular hipòtesis, criticar, experimentar, jutjar, detectar i provar.
- Analitzar: organitzar, desconstruir, atribuir, trobar, estructurar i integrar.
- Aplicar: implementar, desenvolupar, utilitzar i executar.
- Entendre: interpretar, resumir, inferir, parafrasejar, classificar, comparar, explicar i exemplificar.
- Recordar: reconèixer, llistar, descriure, identificar, recuperar, anomenar, localitzar i trobar.
Estan ordenades de més a menys complexitat.
A continuació veurem les diferències entre les habilitats cognitives formulades originalment i les formulades l'any 2000:
Podem trobar les diferents taules que existeixen de la Taxonomia del Bloom aquí.
A classe hem fet un exercici que consisteix a relacionar totes les tasques que hem realitzat durant el semestre a G.TIC amb l'eina cognitiva que correspongui, per això he fet aquesta taula:
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada