Passa al contingut principal

Recitació d'un poema

El passat divendres, la professora de COED ens va demanar que escollíssim un poema per saber de memòria i així seria més fàcil alhora de recitar davant de tota la classe.

Què treballem alhora d'estudiar-nos un poema?
- Primerament treballem la vergonya, és a dir, començar a perdre el neguit que produeix sortir davant d'un públic a, en aquest cas, recitar un poema.

- La memòria, l'esforç de memòria que es fa a l'hora d'haver-se d'aprendre un poema que es sap que serà recitat davant de molta gent.

- El sentiment, per fer un bon recitat s'ha de sentir i intentar fer sentir el que provoca aquella poesia.

- L'entonació amb la qual es recita la poesia, és molt important per expressar els sentiments que ens provoca el poema.


Per escollir el poema, jo vaig preferir buscar-ho a un llibre anomenat:
50 poemes per saber de memòria, de Jaume Subirana.



Després de remirar-me una i dues i tres vegades tots els poemes que hi ha en aquest llibre, finalment vaig decidir quedar-me amb el poema:
Cançó a Mahalta de Màrius Torres.


 Cançó a Mahalta

Corren les nostres ànimes com dos rius paral·lels.
fem el mateix camí sota els mateixos cels.

No podem acostar les nostres vides calmes:
entre els dos hi ha una terra de xiprers i de palmes.

En els meandres grocs de lliris, verd de pau,
sento, com si em seguís, els teu batec suau.

I escolto la teva aigua tremolosa i amiga,
de la font a la mar, la nostra pàtria antiga.

Màrius Torres.



Després d'escollir aquesta poesia vaig descobrir que Lluís Llach l'havia cantada i com em va agradar molt la música que li posa i com la canta us la deixo perquè l'escolteu.





Espero que us hagi agradat la publicació i que hi deixeu el vostre comentari!

Comentaris